Více

Ivan Rössler

2010: Zvykejme si na product placement

Ivan Rössler
Rok 2010 v českých televizích bude ve znamení převratné novinky: product placementu. V praxi to znamená, že část reklamy se přestěhuje přímo do děje některých seriálů. Ona to vlastně ani tak převratná novinka není, občas se to v televizi už dělo, ale říkalo se tomu skrytá reklama. Pamatuji se na své počátky na Nově, kdy se skrytá reklama poměrně hodně sledovala a stejně ji tam občas někdo propašoval. Semeništěm byly zejména hudební klipy…

Tvůrčí psaní

Ivan Rössler
Nebývá příliš mnoho knih o televizi, ve kterých by začínající autor našel poučení. Pokud někdo nějakou knížku o televizi napíše, je spíše než o ní proti ní (například Ubavit se k smrti). Proto považuji za cenný počin knížku Markéty Dočekalové Tvůrčí psaní 3. Začínající autor v knížce nenalezne návod, jak psát a co psát, takový návod nelze ani seriózně dávat, ale najde tam řadu praktických informací o tom, co může od televize očekávat, jaké tam najde lidi, se kterými přijde do styku: jak jednat s

Pozor, bude poprava!

Ivan Rössler
Televize je zvláštní organismus. Někdo vymyslí nějaký zajímavý princip, který se nedá autorsky chránit a, pokud se osvědčí, naklonuje se na všechny možné programy. Ani nevím, kdo s následujícím principem přišel první, ale je dokonalý a funguje už mnoho let. Jestliže staré dobré soutěže hledaly vítěze a poraženým se moc nevěnovaly, pořady posledních let se soustřeďují hlavně na ty poražené…

Znovu o playbacku v televizi

Ivan Rössler
Naprosto rozumný požadavek, aby se v televizi zpívalo živě a nepoužíval se playback a to zejména v hudebních soutěžích či při přenosech typu Český slavík, kde se předávají hudební ceny, má i svou opačnou stranu mince: musí se to umět, musí pro to být technické podmínky a musí to stát víc peněz. A také se musí víc zkoušet, takže potřebujete víc času. Kromě toho potřebujete i nějakou doprovodnou kapelu (pokud nepoužijete nahraného hudebního podkladu – tzv. halfplayback)…

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+